Friday, February 10, 2012

Cinta buta .

Manusia cenderung untuk menjadi buta mata dan hati semata mata kerana perasaan cinta . Sedang cinta itu sebenarnya sebuah perasaan yang penuh dengan nikmat dan keindahan . Namun kerana cinta yang membuta tuli , perasaan itu tidak ubah seperti sebuah neraka , membuatkan bertahun-tahun hidup kita jadi tersia .

Cinta datangnya dari dalam hati . Cinta itu perasaan yang berjiwa . Tapi cinta tanpa akal boleh buat kita jadi gila . Itu lah yang akan membawa kita ke jurang neraka yang aku kata.

Heh.


Orang tua tua selalu bilang , ikut hati mati . Ikutkan rasa binasa . Tapi bila bercinta , selalunya kita akan ikutkan hati dan rasa . Waras akal jadi tidak berguna . Ditingkah , dilawan akan akal yang beradu-berbalah dengan hati dan jiwa . Akal tak reti bercinta , kata kita . Akal tak akan pernah faham akan jiwa , kata kita.

Heh . Kita buta .
Bila cinta sudah berkuasa , kita jadi buta .
Sampai nanti bila kita sudah tersungkur , berderai jiwa ...
And baru nanti kita tahu betapa kejamnya diri kita . Betapa bangangnya kita memperlekehkan rasional akal , memenangkan jiwa .

Bercinta ...
Gunakan sama akal di kepala .
Jangan jadi buta !

Pejalanan maseh jauh . Aku dengan Yukhairi baru empat bulan becinta . So much thing kena hadapi besama . Aku harap dia ni yng akan bejalan dengan aku menuju ke pelamin nanti . Insya'Allah . Maybe I'm right , maybe I was wrong , but this is the one , I waiting for .

Credit : Terfaktab .

6 comments:

Yukhairy said...

I hope so , sayang :-)

Anyez Nasri ツ said...

Kita usahakan sama-sama , k sayang , Yukhairy <3

Yukhairy said...

okay sayang <3

Unknown said...

all the best! :)

KizZ said...

Yang ringan sama dijinjing,yang berat sama dipikul..EH??


AWAS sesuatu yang ohsem menanti anda

Yukhairy said...
This comment has been removed by the author.