Tuesday, December 11, 2012

Dunia Baru .


Assalammualaikum .
Bulan baru . Hujung tahun . Alhamdulillah semuanya okay . Tak . Sebenarnya tersangat okay .

How's life ? Okay ? Rindu tak ? * tunduk malu *

Mesti pelik kan kenapa aku update tiba-tiba ? Padahal sepanjang semester 3 , langsung tak ada catatan . Sebab em .... hati sedang gembira . Sangat gembira . Perasaan gembira sampai tak tertanggung sendiri . Perlu dicatat untuk santapan di hari nanti . Bila rindu buka blog dan baca terus baca * senyum * .

Cerita cinta yang baru .

Kali pertama aku kenal mamat ni masa tu di zaman kegemilangan Myspace . Dengan keadaan diri separa " ting tong " . Di mana zaman yang aku kenal tentang " Dunia Hitam " dengan rakusnya . I still remember this first time we met . At Changkat Jering . Sambutan hari raya bla bla ..... it was 3 years ago . I repeat , 3 years .

All not in plan , I mean like aktiviti ber'falling in love ni tidak dirancang . Serigala ni bestfriend . Serigala ni cukup lama dah jaga aku . Serigala ni cukup rasa . Lucky I'm in love with my bestfriend . So , here we are ....... and stand together as one . Now , he's be my lelaki amazing . No matter how much problems that your face , aku masih di sisi . I promise that I'll keep you as mine forever . I love you . Banyak-banyak much .

Hari ini hari bahagia aku . Dan ya , sangat bahagia dengan hari ini . Sebelum pulang ke bumi Perlis pada esok hari . Bertemu kekasih hati . Bercanda bersama . Dan emo bersama . Ingat bagus sangat ke always bersama , always juga senyum/ketawa ? Perlu dicampur baur . Biar emo sekali sekali . Tapi jangan melampau . Itu nanti dengar , " aku tampar kang " . Okay tak mau tak mau .

Ipoh bosang . Sangat bosang okay . Sampaikan kami " buntu " . Kemana arah tuju . Jadi masa kami banyak dihabiskan di dalam kereta . Sangat comel . Dia drive . Dan aku disebelah . Ini first time . First time berdua . Kami bebas melakukan apa saja . * gelak evils * .

Setiap pasangan ada kisah sendiri . Long-Distance Relationship . Pernah gagal . Tapi mengharapkan bukan untuk kali ini . Aktiviti hari gila tak sialan . Sedar-sedar pukul 8 dan okay dia kata sudah on the way . Dan before pukul 10 sudah sampai . Aku apa lagi , yeay yeay * lompat katil * . Merata-rata simpang keluar masuk dan makan sana-sini dan jerit rupa sang gila . Dan ehem ehem selahapnya boleh . Okay itu rindu .

Dan sangat tidak best untuk berpisah . Moment paling bangang . Gua menangis . Gua lemah . Ingat senang dapat jumpa ? Itu yang menitis airmata sepanjang perjalanan ke motor . Gua cuba tersenyum bila jumpa kawan aku kat situ . Dia bla bla ........ dan sebenarnya gua bukan dengar apa kawan gua sembang . Gua rindu dia . Gua tak nak bagi dia balik Taiping . Gua nak dia depan mata gua je . Okay huduh bahasakan diri gua/lu . Boooo . Tapi itulah aku menangis . Langsung tak peduli mata-mata yang memandang . Berani tegur , berani juga aku maki .

Esok nak balik Perlis dah . Bersedialah dari segi mental & fizikal untuk menangani masalah perampasan boyfriend . Risau disailang . Sekeping gambar . Pengubat rindu sepanjang di Perlis . Dan dua gambar dijadikan " wallpaper " salah satu darinya . Gambar tak penting . Yang penting , memori .

Terima kasih untuk satu pengorbanan . Taiping --> Ipoh . Bukan dekat macam Bukit Jambul --> Batu Feringgi yang aku lakukan untuk jumpa kau kelmarin dulu . Tapi kau sanggup .


Hafiz Rahmat .
Selagi kau nak aku , ameklah hati yang tak seberapa ni .
Kau jaga dan sebatikan selamanya dengan jiwa serta hidup kau , boleh ?

#Internet menjadi semakin bangang bila hujan . Tercabar kesabaran .


No comments: