Sunday, May 15, 2011

LUAHAN HATI SEORANG PEREMPUAN YANG MEMPUNYAI IMPIAN .



Pem-buka kepada entry kali ni ada-laaaaaaaaaaaaah se-buah gambar . Bukan sekadar gambar tapi ia-nyaaaa amat-amat-amat be-makna . Ini bukan entry reka-an semata-mata tapi lebeh kepada luahan hati . Entry kali ni me-genai ke-hidupan dan ke-nikmatan .

Maaf , sungguh aku tk mampu kembali seperti dulu .

K , Facebook telah aku de-actived . Kenapa ? Aku juga ingin ke-hidupan yang tnpa te-ganggu dek kerana pekara yang dapat me-rencatkan segala-nya . Aku bukan manusia yang mampu men-gawal semua pekara . Ada ke manusia se-begitu ? Te-rase jaaaaaaauh . Di-saat ini , aku rasa selama ni aku tk hormat lngsug diri aku . Aku tk pernah nk pe-tahankan ke-mahuan aku . Aku biaaa-kan orng laen yang me-nentukan semua-nya . Aku silap . Silap besar . Aku buta . Tapi sekarang , aku celik .

Kenapa aku perlu hormat orng laen jika diri aku sendiri pun aku tk hormat ? Sape hormat aku ? Aku perempuan . Yang hanya ingin diri di-hormati . Hormati ke-mahuan , ke-inginan dan ke-mampuan aku . Bukan aku me-minta diri ini di-hormati tapi sekurang-kurangnya , kau cuba fahami .

Indah-nyaaaaaaa hidup se-belum ini . Tapi itu bukan ke-nikmatan yang aku ingin-kan . Ke-nikmatan yang aku ingin kecapi selama ini ialah se-buah " ke-hormatan " . Kau thu tk , betapa pentig-nyaaaaa " ke-hormatan " bagi aku . Bagi aku , ia-nyaaa te-amat pentig . Baru kini aku sedar .

Setiap manusia ada impian serta cita-cita . Kau tk mahu capai-kan semua tu bila sudah di-beri peluang ? Aku , hanya se-orng insan yang rase-nyaa be-tuah . Maseh di-berikan peluang utk sambung belajar . Aku nekad . Kali ni aku akan pergi . Pergi untuk belajar bedikari . Dan aku pecaya-kan rezeki ini ada hikmah-nyaaa . Please , benar-kan aku puas dngan keputusan aku kali ni . Aku mohon .

Semoga kau-kn meng-erti akn perasaan ini . Maaf sungguh aku tk mampu untuk ikut ke-mahuan kau . Kerana ini yang aku ingin-kan since dulu . Se-belum ni perasaan aku bebelah-bagi . Aku ingin gapai impian dan cita-cita yang telah aku bina sejak sekolah rendah ini lagi . Aku tk mugken ingkari apa yang telah aku bina ini sebab ini yang aku mahu . Dan aku hidup be-sama emak abah sudah 18 tahun . Mereka yang be-sama dngan aku se-pnjang hayat ni , mane mugken aku akn sisih-kn dalam mem-berikan pen-dapat . Mereka lebeh tahu apa yang te-baek untuk aku . Harap kau redha .

Aku ingin-kan Diploma dan insya-Allah , Ijazah juga . Itu impian aku . Dan ada impian " mimpi " aku telah te-capai hari ini .


Seperti ramai yang tahu walau-pun aku minat Zahiril Adzim sungguh-sungguh tapi aku tk  tngok pun cerita Juvana sebab tk snggup tngok muka dia lebam-lebam and kena buli . Ini betul . Bukan sekadar " weeeh perempuan , gediiiiiiik-laaah kau " , k tk yea . Entah kenapa muncul perasan kesihan sungguh :'(

Dan ini-laaaaah petama kali Zahiril Adzim respon tweet aku . K , se-belum ni memang tk sngat pun aku tweet dia . Selalu dngan Pak Nil je pun . Hihi . 




5 comments:

Firdaus Life said...

bagus la ada impian untuk genggam ijazah juga. insyaAllah berjaya :)

Anyez Nasri ツ said...

insya-Allah abng Firdaus , ini baru fasa petama proses pem-belajaran se-lepas sekolah menengah . mudah-mudahan di-rahmati segala-nya . dan ini keputusan bijak dari anyez :)

Aida Asyikin said...

Goodluck Anyez ! InsyaALLAH boleh, usaha tangga kejayaan !:D

Izzah | zulkifli said...

insyallah all ur impian will come true.. =)

fatehah abdul ghani said...

jom kejar cita2 jom!! hahaha aku da semakin positif :)