Wednesday, May 18, 2011

KENAPA PERLU BELI IF BOLEH BUAT SENDIRI .


Assalammualaikum .

Entry kali ada-laaaaah untuk men-buktikan yang anda berhak untuk mem-buat pilihan sendiri dalam pe-milihan untuk mem-beli shawl satin . Bukan entry untuk terus anda " boikot " blog-shop mahu-pun online-shop sebab ada antara-nya memang murah tapi kite sebagai se-orng peng-guna berhak me-nentukan apa yng kita rasa te-baek , kan ? Apa guna-nyaa if kita beli dengan harga jauh lebeh mahal if kita mampu dapat-kan shawl satin sampai 5 helai dengan harga RM 50 mahu-pun kurang dari itu .


Lawa , kan-kan ?

Selalu-nyaaaaaaa apa yng di-jual di blog-shop bukan semua-nyaa ikut ke-hendak and dapat me-muaskan kita . Dan ada plak yang kdang-kdang tu , habes kerana stok terhad . Tk ke rasa hampa ? Jadi sekarang , mari kita jimat-kn duet and pilih warna serta material satin itu sendiri . Oh yea , satin tu ada jenis-jenis taaaaaaau . Emak aku kata . Tapi if kau ke Jakel , mereka sendiri akan tnjuk and syor-kn mane jenis material yang sesuai untuk buat selendang .

Harga ? Pecaya atau tk , se-meter kaen satin tk sampai RM 10 pun k . Korng hanya me-merlukan se-meter se-tngah dngan bidang 60 . Laen-laaaaaaaaah if korng nk buat 2 in 1 selendang tu . Selimut and selendang , hihi . Dan pe-khidmatan jahit tepi . Cuma itu . Seriously , tk sampaaaaaaaaaaaaaaaaai RM 15 . Tapi te-pulaaaaang juga-laaah pada korng nk jahit tepi style-style , memang mahal siket kott .


Material satin ni pun boleh di-buat dress so nanti korng pndai-pndailaaaaaaah tanye tukang potong kaen tu k . Sebab nanti takut te-silaaaaaap beli , tup kena buat dress plak . Hihi . Eeeh , shawl satin aku dalam proses so tk ada gambaaaaa lagi . Tungguuu k , nanti sudah siap aku tayaaaaaaang . Grr ~

Jadi , selamaaaaaat shopping di Nagoya , Kamdar and Jakel :D

Credit untuk emak saya untuk idea ini . Dan amat-amat sesuai bagi orang yang kedekut and ingin be-jimat macam saya . Hihi .

7 comments:

Firdaus Life said...

x pernah lawat blogshop dan online shoping ni. x de feel.. bek shoping btol2

Anyez Nasri ツ said...

haha . anyez ada juga lawat blog-shop semua tu , tp tk pernah beli :)

Nurul Ashikin said...

hye! cikin beli on9 juga shawls satin nie. tp tak semahal org len. beli drp kwn cikin. dpt belas2 ringgit je. :)

Hajar Hasan said...

err.. wah! tak pernah beli la pulak. err.. hajar biasa guna bawal je. ye, saya tahu, saya kuno. :)

Patenggg said...

tak minat ah pakai shawl..lemas!

Helga xoxo said...

teringin nak pakai shawls tau..huhu..tapi tak reti nak gayekan..s0bs0bs ~

ezy.fia said...

cik ezy xbpe suke shawl satin..
xreti nk pkai..
haha