Friday, April 22, 2011

Sikap Besar Kepala Justin Bieber Menyusahkan !



Demam penyanyi remaja popular , Justin Bieber telah pun be-akhir malam tadi me-nerusi konsert-nya yng julung kali petama diada-kan di Malaysia iaitu Justin Bieber My World Tour . Tidak di-nafikan fenomena Justin Bieber se-memangnya luar biasa . Bayang-kan tiket se-banyak 15,000 ribu telah habis di-jual dalam se-kelip mata . Bah-kan , peminat Justin Bieber sanggup tiba se-awal 3.30 petang di Stadium Merdeka , Kuala Lumpur semata-mata untuk men-yaksikan konsert-nya yag di-jadualkan be-lngsug kira-kira jam 8.30 malam .

Jalan yng sesak se-panjang se-kitar Stadium Merdeka , usah di-perkatakan lagi serta di-sulami hujan lebat se-mentara me-nanti konsert be-mula . Meski-pun ada yang me-rayu untuk me-masuki stadium lebih awal daripada waktu yang di-jadualkan jam 7 malam , namun rata-rata mereka ke-hampaan kerana pintu hanya di-buka mengikut waktu yang telah di-tetapkan .

Tepat jam 8 malam , kemunculan Mizz Nina , mem-bawakan tiga buah lagu yang mana antara-nya adalah What You Waiting For telah me-redakan se-dikit ke-gelisahan peminat Bieber yang telah sekian lama me-nantikan kehadirann-ya . Usai se-lepas Mizz Nina habis menyanyi , mereka kembali menjerit-jerit memanggil anak didik Usher itu supaya tampil segera ke pentas . Tetapi , Justin Bieber lebih selesa mem-buatkan peminat-nya gelisah me-nanti kerana dia hanya akan muncul tepat jam 9 malam .

Me-masuki 10 minit lagi sebelum jam 9 malam , se-mentara me-nanti detik permulaan , tiba-tiba suasana sekitar pentas sedikit tegang . Semua-nya berlaku di-sebabkan pe-tugas media yang ter-diri daripada juru-kamera dan juru-gambar tidak di-benarkan me-nangkap gambar si comel te-sebut . Situasi itu menyebabkan pe-tugas media dan pihak pengurusan-nya ber-tekak kerana men-gikut prosedur yang telah di-tetapkan sebelum ini , pihak media telah di-benarkan untuk me-rakamkan gambar dan visual untuk tiga buah lagu awal dendangan-nya saja .

Difaham-kan arahan tersebut di-keluarkan sendiri oleh Justin Bieber yang comel itu kerana dia konon-nya telah kecil hati dengan pihak media tempatan yang telah pun me-nangkap gambar se-waktu ketibaan-nya bersama buah hatinya , Selena Gomez di Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) , petang se-malam . Remaja ke-lahiran Kanada ini , di-katakan berang kerana gambar-nya ber-sama ke-kasih hati dirakam-kan me-nerusi lensa jurukamera . Di sebab-kan itu -, penyanyi berusia 17 tahun ini mengambil keputusan untuk tidak mem-benarkan mana-mana pe-tugas media cetak atau elektronik mengambil gambar dan visual konsert-nya . Malah , dia juga meng-ugut untuk tidak me-mulakan konsert se-lagi pe-tugas media ada ber-dekatan pentas dan ber-hasrat untuk me-rakamkan aksinya . Sikap Bieber yang di-lihat kurang professional , besar kepala atau kekwat itu sememangnya men-yusahkan pihak media yang ber-tugas .

Se-mentara itu , jika mahu di-ulas men-genai konsert-nya , apa yang boleh di-katakan tidak-lah se-hebat mana pun . Mungkin , dia mampu men-yanyi namun dia kelihatan agak kaku apabila be-aksi di atas pentas . Hanya tahu nyanyi dan nyanyi dan nyanyi ! Tiada langsung komunikasi antara dua hala bersama peminat . Jika ada pun , ber-ulang kali yang Bieber hanya tahu sebut , ada ramai gadis cantik hari ini . Se-tiap kali di-ulang , se-tiap kali itu-lah pe-minat wanita atau pun mungkin ada juga peminat lelaki-nya yang akan men-jerit .

Penyanyi ini juga lebih banyak ber-interaksi ber-sama peminat menerusi rakaman visual percakapan-nya yang di-pasang di skrin besar . Dari segi vokal usah dipertikai-kan sangat kerana rasanya semua sudah sedia maklum bahawa suara lelaki berusia 17 tahun itu yang boleh di-kategorikan sekadar boleh-lah menyanyi .

Memula-kan per-sembahan menerusi lagu Love Me , si cilik ber-usia 17 tahun , membuat-kan peminat-nya histeria . Belum lagi ketika dia mem-buat reaksi wajah comel-nya di pentas yang dapat di-saksikan menerusi skrin besar oleh peminat-nya . Itu lagi-lah mem-buatkan peminat-nya ke-habisan suara akibat men-jerit . Me-neruskan nyanyian dengan lagu Bigger dan You Smile , aksi tarian Bieber juga di-lihat biasa-biasa sahaja .

Tetapi bagi peminat fanatik-nya , sememang-nya apa sahaja yang di-lakukannya terbaik bah-kan se-waktu Bieber mem-buka jaket-nya kerana ke-panasan turut men-gundang jeritan . Men-dendangkan lebih 10 buah lagu antara-nya One Less Lonely , Somebody To Love dan Never Say Never , apa yang boleh di-katakan se-panjang se-jam menyaksi-kan konsert si comel kegilaan ramai ini tidak dapat di-rasai klimaks-nya .

Jika ada pun mungkin se-waktu dia mem-buat kejutan dengan men-jemput penyanyi Good Charlotte , Joel Maiden men-dendangkan lagu Want Be Love . Me-nutup tirai konsert , Bieber tampil menyanyi-kan lagu popular-nya Baby buat peminatnya . Jika di-hitung konsert se-malam , mungkin konsert Bieber hanya se-kadar cukup-lah se-kali untuk di-saksikan !

Pftt , panas tk entry aku pada hari Jumaat yng mulia ni ? Hihi . For sure-lahh , lepas ni ramai yng akn panas hati serta me-luat dngan aku lepas ni . Whoa , ini semua apa yng te-tules di http://www.murai.com.my . Jadi , jngan kata aku reka cerita . Cabai mulut tu nanti !

Oh Justin Bieber , kekwat hang sekrang yea ? Well , apa perasaan kau skrang se-lepas pihak media cop kau macam-macam sudah skrang ? Hihi . Kfine , aku tk pergi pun konsert dia se-malam . Seriously , tk-lahh ralat mane pun . Dan tk minat . And kau mesti kata if aku minat gile-gile-gile sure aku pun akn rase sebal satu badan-kn sebab tk dapat pergi lepas tu , kau kata aku jealous bagai dan mesti akn buzz-buzz aku said kau nk pergi tngok Justin Bieber , kan ? Kau salah . Okbai .

p/s : kau tk ada Revolver jngan datang attack aku . hihi .

14 comments:

nur amalina athman said...

sebab tue saya tak minat dia..dulu minat kemain..pas jerr baca kt satu artikel..tahu sikap dia cmnie.

terus terang..terus tak minat dia..

Anyez Nasri ツ said...

hihi . anyez sekadar suka lagu-lagu dia je pun . tk-lahh pe-minat smpai histeria bagai . hihi .

jia mzy said...

lansung tk minat dia =,= tgk video konsert dia kt s'pore pn dh thu dia cmne.

Anyez Nasri ツ said...

hihi . tngah tnggu respon dari peminat-nya plak ni . thanks :)

J said...

auuuw.. JB oh JB..bole plak terasa sbb kena amek gmbar ngan Selena.. haha

Anyez Nasri ツ said...

haha . biasa-lahh , propa tauu .

A. said...

saya x minat dia, haha~awwww (peminat dia jangan marah ye!)

Aqilah Azmi said...

HAHAHA , YE LAH TUH

sarah mansor said...

poyonya . berlagak bukan main . haha xD sorry lah TERkutuk . kahkah xD

Nurul Ashikin said...

x sgka juga sikap si justin BIBIR tuh cmne. hehehehe~

Amir said...

baby baby baby ohhh

hahahahahaha


aku x minat jb gak. peace

anyez nasri said...

oh guys , thanks drop comments here . anyez just me-ympaikan maklumat je pun . bukan nk laga-lagakn orng tahuu :)

Hajar Hasan said...

err.. memang tak suka JB dr dulu. org laen dok tergila-gila kan dia. tp, maaf. tak terkesan kt sye. wee~

psssttt: suara dia bukannya sedap sangat pun. kan kan kan!

Anyez Nasri ツ said...

haha . sama-lahh . ni saje nk bahan-kn :)