Thursday, January 13, 2011

Sekadar satu luah-kan .

Assalammualaikum .

Sekarang aku se-maken aktif berblog-walking . Sebab-nya mahu up traffic sendiri dan rakan-rakan . * ayat perlu manes , haha . Dan juga utk me-nmbah pen-dapatan di Nuffnang tu . Walau-pun tk pernah nk up-up . Musykil-lahh juga aku , aku salah pasang papan iklan ke apa ? Ahh , lntk kau-lahh . Yang penting , aku setia dngan kau sorng je , cewahh .

Ceritaa ttg berblog-walking ni , aku mahu buat aduan siket-lahh . Bukan sebab aku mengada-ngada walhal memang benar pun . Haha . Bukan juga sebab-lahh aku cerewet sngat tapi sedikit-lahh . Ini sebab aku rasa tk lama-lahh utk mereka-mereka yang di-listkan oleh aku ni nk dapat traffic yang lebeh up dari aku . Mahu thu kenapa ?

1 . Tirai pintu kau yang bikin gua rasa tk lame nk be-tapak . Tk faham ? Ni , aku siap print screen lagi .


Jelas ? Ish , alamat url memang tk jelas-lahh ngek . Tk akn-lahh aku nk tayang kott . Tempah kepok je tu , Haha . Ngt sweet dan comel-lahh tu . Kawan-kawan rapat aku pun skrang pun se-maken rmai yang buat gtu . Oh please-lahh , rase mcam nk hentak je keyboard ni . Haha .

2 . Widget-widget yang penuh dinding pondok kau tu yang me-lmbatkan loading . Perlu-kn contoh lagi ke ? Ahh , ini tk perlu-lahh kott .

3 . Shoutbox yang ke-dudukannya bawah sekali dinding pondok kau . Atau-pun korng hide-kn tp letak gamba yang se-iras dngan theme background kau tu . Aku mintk maaf-lahh . Aku ni rabun dan buta warna so susah nk beza-kan yang mane satu kaunter maki . Lalalalalalaa .

4 . Ayat comel se-begini , " anda follow saya , saya follow anda balek . " Kejap , ayat aku tu kategori manes siket-lahh tapi kalau sudah mcam ini , " hai jom follo saya . kalu follo saya , saya follo awak balik yea . " Sngguh annoying .

5 . Tajuk entry gila gempak send di-shoutbox tapi bila buka . " hoi , ape kejadah ini semua ha ? " Perlu ke aku ulang perkataan manes se-demikian rupa di pondok anda ? Ops , teratak mewah anda ? Grr ~ Jadi biaa tajuk entry sesuai dngan apa yang anda tules :P

6 . Para-para stalker se-maken aktif men-cetak rompak . Aku marah tahu walau-pun bukan hasel karya aku tapi rakan-rakan blogger aku yang laen . Aku hnya mampu be-doa , " oh Tuhan , kau jauhkan-lahh mereka dngan azab di-maki oleh masyarakat . dan jngan biaa-kan jiwa mereka di-gelumang dngan jin setan puaka . aminn . " 

7 . Tk perlu-lahh smpai me-rosakkan bahasa . Aku tahu bnyak ayat aku macam zaman-zaman P.Ramlee tapi still me-jelaskan aku bangga guna ayat se-begitu . Bak kata bibul , cara tulesan taip aku ni , kuno . Tapi bukan macam kau yang tules begini , " aQuwh tydaq sukew ..... " Sudah-lahh tu , tules kejap font kechik besar . Tk ke rasa mcam nk sepak je ? Haha .

8 . Dalam 1 halaman , entry smpai 4-5 . Tk salah tapi kalau sudah pnjang lebar sngat aku pun start me-luatlahh nk scroll down bawah sngguh . Tutorial ttg " view more " kan merata-rata sudah , so kau guna-lahh cara yang nmpak sweet siket tu . 

Hanya ini kott . If aku jumpe smthing yang meng-hasut aku utk mem-benci akn aku tambah list-nya . Mintk ampun and maaf jika entry aku seolah-olah macam kau-kau atau rakan kau punye . Tapi ini nukilan dan ketidak-puasan hati aku cuba utk luah-kan . If sama macam aduan orng laen makna dorng suka-lahh , kan ? Hell-lahh kau , itu bukan suka tapi men-ympah . Jadi kalau sudah ramai yang list smthing yang agak sama , jngan-lahh kau pun snggup tahan berak demi mahu buat apa yang orng ramai tk suka .

Oh lupa , pen-dirian kau-kan , " jngan peduli-kan kata-kata orng laen . " Ha , elok sngat-lahh tu , nanti bagi emak abah kau baca dan apa respon dorng . So if agak-agak benda same mcam ktorng , JANGAN PEDULI-KAN YEA . 

Aku sebagai peng-guna ada hak utk be-suara , kan ? Jadi , salah ke yea ? Kalau tk suka dngan kenyataan aku atau be-tindak nk me-negur , silakan-lahh . Sebab aku jenis suka dngar pen-dapat orng sebab ia-nya mem-bantu aku di-sukai oleh ramai orng . Aku tk mahu cari musuh dan orng tk suka kt aku :P

If tk suka cara aku atau ke-diaman se-paruh mewah aku ni , aku tk salah-kan anda :)

* entry ini memang saja-saja nk guna ayat kasar . 

No comments: