Tuesday, April 16, 2013


Malam itu , kita bersama .
Dia peluk aku kuat dan padat . Aku cuma baring tegak dan pandang wajah dia tepat . Kemudian dia menyembamkan muka pada dada aku . Dan bertanya dengan suara yang tenggelam timbul , kau cinta aku ?

Aku diam dan mengusap helai-helai rambutnya . Dan terus senyap untuk satu jam lamanya . Aku cinta kau - kedengaran selepas satu jam berakhir . Itu bukan suara aku , tapi suara dia yang bergetar .

Ruang antara dada dan leher aku sudah basah . Aku perlahan mengucup kepalanya dengan jiwa yang tenang dan tidak pasrah .

Satu ketika . Dan muncul satu rasa , yang biasa muncul bila waktu kita bersama .

Saya nampak masa depan saya dengan awak .
Tapi awak ada nampak apa-apa tak ?
Betul . Saya tak boleh mengintai masa depan .

Tapi saya mahu bila setiap kali saya intai , saya nampak kamu .

Tiada apa-apa .
Hubungan kita okay-okay je .
Cuma rindu .
Ye , saya rindukan kamu .

Takpa , nanti kita jumpa .
Pujuk hati .