Wednesday, June 1, 2011

Life is not a game .


Dalam dunia ini , semua orng ada ke-kurangan dan ke-lebehan maseg-maseg . Ada se-setngah orng yang tk sedar yng dia buat salah tapi ada se-setngah orng tu hnya nmpak salah orng laen je . Adat manusia , kita tk boleh men-jadi cermin utk diri sendiri . Dunia ini-kn ibarat roda , se-kejab di-atas , se-kejab di-bawah . Maybe sekrang kita men-jaja cerita orng , satu masa nanti , orng pula yng akn men-jaja cerita kita . Sape tahu ?

Kdang-kdang kita memang rasa masalah tu se-suatu yng berat . Rasa seperti tk te-tangug . Tapi se-benarnya kita te-pilih . Te-pilih utk meng-harungi dugaan hidup sebab bukan semua orng me-rasainya . Jngan pernah se-sekali anggap masalah itu sebagai beban hidup . Anggap-laaaah ia sebagai satu kejayaan yang maseh te-pendam .

Semua orng pernah buat silap . Namun ke-silapan yang paleng besar ialah bila dia tk mahu memperbetul-kn ke-silapan sendiri . 


Orng me-nangis bukan tanda-nya dia lemah . Tapi tanda ke-relaan hati meng-akui takdir yng telah di-tetapkan . Bukan-kah hakikat hidup ini kdang-kdang gembira dan kdang-kdang be-sedih . Bila kita sedang menangis pula , kita akn te-ingat bahawa kita pernah ketawa . Bila kita sedang ketawa pula , kita akan ingat bahawa kita pernah menangis . Sebab kita tk boleh me-miliki kedua-duanya dalam waktu yang sama .

Entry ini bukan kenapa , tapi kenyataan . Lumrah hidup . Ke-hidupan , ada-kalanya bukan se-enak me-nelan bubur kacang . Ke-hidupan , yng ada pasang surut-nya . Ke-hidupan , yng men-jadikan perasaan serta emosi se-bagai " senjata " me-lunturkan diri kita sendiri . Kerana emosi , kita sendiri boleh rebah . Dan ke-hidupan bukan pe-mainan yang utk kita menangi-nya .

p/s : saya bukan sedang patah hati . jngan salah anggap >.<

6 comments:

Firdaus Life said...

waa bagus kata-kata.. namao nangis2. tabahkan diri walaupun kadang2 memang perlu kita menangis..

Judh said...

ye btl ! mngis bkn lemah ! :)

Anyez Nasri ツ said...

Freaky , anyez tk patah hati-laaaaaaaaaaah abng firdaus .

tomato said...

waaahhh ~ betol3 .. oleh itu , jalani la kehidupan mengikut flow nya . hehe

err yeke tak patah hati ? ;p

tomatokering said...

lupe .. kita tag GA ni

http://tomatokering.blogspot.com/2011/06/giveaway-from-moscow-by-miszlullaby.html

tia @ Ini Kisah Tia said...

kadang2 kita tak sedar kesilapan kita sampailah ada seseorang yang menegur ;)

Buat Header Sendiri Tanpa Photoshop