Tuesday, March 22, 2011

Lelaki mahu yang cun sajaa ?

Se-cara realiti-nya lelaki se-memangnya me-mndang paras rupa sebagai ciri awalan dan men-jadi asas kepada perasaan minat . Ini ada-lahh lumrah bagi se-seorng lelaki sejak dulu lagi . Begitu juga dngan perempuan yng turut men-jadi chooser dalam me-nntukan  calon psangan sama-ada rupa atau keadaan poket-nya .

Apa pun sebagai manusia kita selalu-nya di-sedarkan dngan realiti diri sendiri . Bila se-orng lelaki itu sedar yng dia tk layak utk gades te-lebeh cun seperti yng diimpi-kannya , maka dia akn me-nurunkan sedikit stndard-nya ke paras yng di rasa-kan " sedap mata me-mndang " bagi diri-nya . " Sedap mata me-mndang " ini se-benarnya be-beza dari-pada se-orng lelaki dngan lelaki laen . Pe-bezaan ini-lahh yng me-mugkenkan semua wanita men-dapat peluang utk di-pikat oleh lelaki . Mkna-nya , walau-pun wanita tu me-rasakan diri-nya tk cun pun pasti ada saja lelaki yng cuba me-mikatnya jika dia berada dalam likungan " sedap mata me-mndang " kepada se-bilangan lelaki .

Namun hakikat-nya , tk semua lelaki mahu-kn yng cun sajaa . Maybe ada yng be-kata " cun sajaa tk ada guna kalau tk pndai masak " atau " cun pun , lama-lma be-kedut juga " . Bagi para wanita di-luar sana yng tk me-miliki ke-cntikan " luar biasa " yng di-pndang oleh lelaki ini , jngan kamu risau . Tntu ada ciri-ciri se-orng wanita yng boleh me-nmbat hati se-orng lelaki .


Lelaki men-cari pasangan hidup bukan atas luaran semata-mata . Siapa yng mahu be-kawan dngan luaran-nya ? Dalaman tu yng lebeh pntig dan me-maybekan se-suatu pada jngka masa yng lama .

Buat wanita yng rasa diri tk cun , yaken-lahh pada diri kamu sendiri . Jngan hnya kerana tu , kamu seolah-olah hilang ke-pecayaan diri utk men-dapatkan psangan . Ke-cntikan dalaman itu lebeh pentig kerana ia pasti kekal abadi . Bagi kaum adam , jngan te-lalu me-nilai wanita me-nerusi luaran-nya saja . Ke-cantikan itu te-lalu subjektif . Tepuk dada dan tnye-lahh selera kamu bgai-mana .

Amat me-merlukan pen-dapat dari you-you all , te-utama kaum adam :D

* dulu aku cukup tk yaken dngan diri sendiri . sekadar ingin be-kogsi .

16 comments:

rebecca melessa said...

saya kaum hawa bole komen x?hehehe...
stuju2 sgt...kadang gal terlalu merendah diri.sebenrnye macam2 cara leh ubah kan?yang penting diri kite sendri kene yakin ^^

Anyez Nasri ツ said...

betul-lahh tu . mcam anyez kata , dulu anyez pun tk yaken sngat . sebab rasa bnyak ke-kurangan bab ke-cantikan ni . tp skrang , usaha me-motivasikan diri . be-hasel :)

kOtAkmAgiKa said...

saya suka gal yg bertudung,reti memasak n imanya sihat..

Anyez Nasri ツ said...

insya-allah . akn jumpe wanita se-begitu :)

Izzah | zulkifli said...

Saye stuju sgt dgn pndpt anyez..saye sndri pon tak confident dgn dri saye n have a low self esteem..

Bro Azqar said...

Fuuuuhh~~ soalan yang cham best! hehee..
Betul kata tuan rumah, lumrahlah sesapa pun mahukan "kereta" cntik, rumah "mewah", pakaian "berjenama".. Akan tetapi kalau nk dikaitkan dengan "wanita" semestinya yang cantik.. (tipulah kalau tidak) kan kan??

TAPI!!.. semua itu kulitnya. Isi dititik beratkan.
Alah.. kalau soal CINTA, xkenal maka x cinta.
kalau dah kenal wajah macam mana pun tapi hatinya OK! go on. mesti OK smpai bebila. (yg tengah risau ade rupe, tp xreti hapa) hahaha mintang simpang~~ XD

AesyaZealous said...

cantik rupa tp x cantik perangai xleh juga kan.. huhu

anyez nasri said...

oh Bsiq , pnjang pe-neranganmu . haha . itu-lahh , tk boleh juga pndang luaran . if dalaman ting-tong :)

anyez nasri said...

izzah and aesya : bukan ke-cantikan luaran me-labelkan dalaman se-seorng :)

Cik Ezy said...

saye xcntek..
huhukk..
tp ati baek..
keh3,..

anyez nasri said...

cantik itu cukup subjektif :)

azzey said...

Yg dlm gbr tu mmg cun..:)

duniapadamataaku said...

percayekan diri kita cantek. dan senyum selalu.
dan itu akn buat kita nmpk manis.
dtang sini dan folo kamu. folo me back .
http://www.rocketstarlife.blogspot.com/

Bro Azqar said...

ahhahaa ish2.. kene pnjang.. ate tok lelaki :P

Anyez Nasri ツ said...

haha . jawapan yng kencang . se-tiap orng ada pndangan maseg-maseg :)

niesasukasuki said...

cntek dlmn tuh yg pling penting -_-