Sunday, March 27, 2011

Jom Masuk U .



Te-lmpau ke-kurangan masa untuk meng-updated . Sejak te-rasa diri ini remaja yng perlu lebeh habes-kan masa dngan ke-sibukan me-gumpul ilmu dalam carian di Google tmpat blaja dan me-yemakkan diri di Karnival Pengajian Tinggi yng se-maken galak be-gerak aktif mem-promosi pusat pengajian di merata tmpat kini .

Galakan utk belia-belia me-lngkapkan pakej me-jadikan negara ini begitu vogue di-mata dunia dngan pelru ada pakej me-genai ilmu pendidikan .

Sesuai dngan seruan kerajaan , Karnival Pengajian Tinggi yng diadakan begitu menarek dan me-nepatilahh ke-hendak kerajaan . Bukan sekadar itu , bakal be-lngsug juga Karnival Pendidikan dan bnyak lagi . Oleh kerana masa lebeh utk itu dan ke-mungkenan besa bakal kurang meng-updated sebab plbagai karnival pendidikan akan di-jayakan . Rugi betul if tk luang-kan masa ke sana , kan ?

Aku tk akn penah lupa akn blog ini . Sebab aku hidup dngan luahan kata-kata dngan segala info semua-nya di-sini . Tapi aku perlu-kan juga lngkap-kn diri dngan ilmu . Aku maseh ada cita-cita dan impian yng perlu di-laksanakan . Tk boleh hnya fokus-kan kepada blog ini sajaa .

Oh yea , ke-kurangan folowers . Maybe sebab amat jarang aku updated kini . It's okay-lahh . Lumrah dunia blog ini . Un-followed . Bukan payah sngat pun .

Be-cerita me-genai Karnival Pengajian tinggi Negara 2011 Kali ke-7 yng diadakan di Dataran Bandaraya Ipoh , Ipoh Perak pada 23 - 27 Mac ini , ia maseh be-lngsug . Ia me-rupakan Program Out-reach tahunan Kementerian Pengajian Tinggi dngan kerjasama Kementerian Pelajaran Malaysia ( KPM ) se-menjak Tahun 2005 lagi . Di Ipoh ada-lahh destinasi second last se-belum yng te-akher pada 2 - 3 April di Seri Kembangan . Bagi aku ia amat-amat bagus kerana di-sini lepasan-lepasan SPM dan juga STPM akan men-dapat info me-genai ke-masukan ke IPTA , IPTS , Politeknik , Kolej Komuniti , Institusi Latihan Kemahiran dan laen-laen .

Me-genai Pem-biayaan / tajaan / Pinjaman Pendidikan turut di-sediakan booth mereka . Dan utk mereka yng maseh tk tahu ke-layakan course sesuai dngan result turut boleh semak syarat ke-layakan program di-sana .

Laman Web Rasmi Ke-masukan Pelajar ( Pe-mohonan / Semakan ) :

5 comments:

ezy.fia said...

arap ade rezeki utk awk ye..
=)

Anyez Nasri ツ said...

insya-allah . mudah-mudahan begitu-lahh :)

Amir said...

baru je pegi karnival U uitm..memang terbaik!

kindergartenlibrary said...

U !
Hehe . .
tak tahulah Nelly dapat ke tidak .hehe

Anyez Nasri ツ said...

amir , se-rata negara buat karnival pendidikan kott . haha .