Thursday, March 10, 2011

Esok ada-lahh impian .



Aku sedih . Kau sedih tk ? Aku rase malu . If kau ? Jujur . Aku tulen melayu asli tauu . Walau-pun ramai kata aku ke-turunan siam . Cehh , debik nk ? Aku tules pnjang-pnjang karangan dan rumusan serta tatabahasa semua . Teruk aku seksa otak ni . Kdang-kdang , dia ngadu penat dan saket , aku tk peduli . Smpai satu hari ketika exam pe-cubaan SPM , aku rasa saket sngat . Tup , aku leka . Aku tk paksa otak lagi . And rsult-nya , seperti biasa , B+ .

Jari aku lenguh . Merah-merah-merah . Aku tk mampu me-nules lagi . Tapi idea maseh bnyak . Saat tu , aku nk sngat if key-board boleh mncul and tolong aku me-lajukan lagi had me-naip .

Ye . Aku me-nules lagi slow dari me-naip .

Bulan 11 . Aku nekad . Aku asuh jari aku . Aku kata , " it;s okay if slow . tp hasel-nya , biaa memuas-kn . " Aku tngok jam di-dinding , alhamdulillah maseh lama . Aku memang suka dengan istilah atau di-label , " last minute workers " . Jadi aku pejam mata dan tup , te-lena . 5 minit je . Aku sedar . Sambil kesat tngan di-mulut . Kott-kottlahh ada air basi .

Maseh sempat . Aku kalut . Okay tipu , tk . Mane boleh kalut , nt satu apa tk jadi . Aku mahu se-suatu yng me-muaskan . Aku akan kelua dewan dngan te-senyum dan be-gelak ketawa smbil be-kata , " alhamdulillah , idea mebuak-buak tadi . " 

Se-lepas kelua dari dewan , aku anggap keputusan yng amat-amat menarek sebagai impian . Walau-pun aku sendiri tk yaken :|

p/s : if gagal , kena halau buang daerah tk ? tettt T________t .

2 comments:

Firdaus Life said...

hak2 last minute work upanye. tapi kalau x kalut tape la

Anyez Nasri ツ said...

psstt , jngan gthu orng laen . haha .