Friday, January 25, 2013

Suprise !! :D


Suprise !! Suprise !! Suprise !! 

Hadiah special sebaik tiba di Ipoh kelmarin !! Perjalanan yang sangat panjang . Terasa cukup panjang . Dengan tiket pulang ke Ipoh belaka habis . Terpaksa tumpang bas ke Butterworth bla bla semua . Sakit kepala muntah lagi . Sumpah kenangan terindah sepanjang hidup . Tapi semua itu terbayar bila bangun pagi and dapat text yang , " baby , abie otw ke Ipoh ni ... " Sumpah terus bersila dan tersenyum lebar aku atas katil ! Hee xD

Datang bersama Adam . Okay first time bercanda together bersama Adam .

Rushing benar pagi semalam . Sangat rushing . Dalam keadaan diri masih tak stabil . Kepala masih sakit . Perut masih pedih . Terabai semua tu bila Hafiz Rahmat datang Ipoh untuk meet-up aku !! Sumpah bahagia rasanya . Tengah malam time otp sempatlah soal dia , " bila nak jumpa ? bila ? " berkali-kali aku soal . Dan sekali menjadi kenyataan !!

Sebenarnya datang Ipoh sebab Adam nak bagi invitation card Majlis Perkhawinan kakak dia . Tapi well tak akan terus nak blah je kan ? Belanja dorang minum bla bla ... suruh makan belaka sombong bohong kata sudah kenyang / diet . Dan last karaoke ! Itu confirm dua-dua tak akan menolak . Kaki karaoke mereka berdua :D

Just untuk one hour ! Tapi serious happy . Sangat happy . Ditemani teman puaka , Ili . Okay moment paling vogue bila Adam + Ili berjumpa . First time tapi bergaduh bertekak bagai setahun kenalnya . Dalam bilik karaoke pun selipar tangan naik belaka . Dan aku dengan Hafiz sekadar memerhati . Ops !! Salah . Hafiz Rahmat pun sama join berbakul-bakul bertekak dengan Ili . Finally dapat berduet dengan Hafiz Rahmat . #BalduBiru with Adam . Itu paling kelakar .

Penangan dari Adam ialah " bara bara bara bere bere bere " . Boleh pula dorang berdua berjoget lambak dalam bilik karaoke tu ! Hee xD

Alhamdulillah . Berjaya bagi dua pasang t-shirt kepada Hafiz Rahmat . Lama aku simpan . Lama aku perap . Sampai emak pun tanya belaka .

Selesai karaoke . Time untuk bantu Adam beli something untuk Fyqa . Sangat comel mereka berdua ni . Dulu Fyqa minta tolong aku untuk suggest something untuk Adam . Dan sekarang giliran Adam pula . Banyak suggestion sebenarnya . Tapi serious hanya " baju kurung " terpampang di benak kepala aku time tu . Jadinya mencari dan terus mencari . Jumpa . Sepasang baju kurung Polka Dot biru untuk Fyqa . Part paling bangang nya pula seperti selalu ialah untuk berpisah . Gila kena juga balik awal ! Cuaca sudah renyai-renyai . Dan bukan dekat Ipoh - Taiping . Dengan Hafiz Rahmat kerja petangnya . Sangat best bila dorang serupa buat Ipoh - Taiping macam Kuala Kangsar - Taiping , mugkin . Thanks darling for coming !! Love you :*

Hanya mereka berdua yang perlu pulang . Tapi aku dengan Ili menjauhkan lagi perjalanan . Terus ke Medan Gopeng . Demi Tutti Frutti . Belum kenyang rasanya . Dua-dua perut dinosour !! Haha xD Selesai Tutti Frutti . Next target is Chatime . Sumpah kenyang melampau .



Selesai Chatime , langkah dipanjangkan ke Ipoh Parade . Ini tempat syurga makanan kami berdua . Dan okay berjaya juga aku beli beg . Terpaksa . Sebab keluar dengan wallet . Sangat tak best nak pegang . Sebab nya aku cuai . Cuai melampau .

Alhamdulillah melalui hari-hari yang terindah bersama best-bestfriend amazing !! Dan lima video sebagai pengubat rindu kepada Hafiz Rahmat . Vokal terbaik sepanjang masa :D

No comments: